::: نمايشگاه بين‌المللي دام، طيور، دامپزشكي و آبزيان - محققيان: صادرات محصولات دامي، در گرو مازاد توليد نباشد/ نگاه واقعي و عمل گراي توليدكنندگان در نمايشگاه هاي تخصصي :::
فراموشی رمز عبور / عضویت  فارسی | ENGLISH 
ورود به سامانه

زمان باقیمانده تا شروع نمایشگاه

محققيان: صادرات محصولات دامي، در گرو مازاد توليد نباشد/ نگاه واقعي و عمل گراي توليدكنندگان در نمايشگاه هاي تخصصي

1394/11/04

شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی در اولین روز از دهه کشاورزی اصفهان، تلاش دارد فضایی تخصصی و تعامل محور را برای اندیشیدن و به کار بستن این اهداف ملی مهیا سازد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: نگاه صادرات محور چنین ایجاب می کند که صادرات محصولات دامی، در گرو مازاد تولید و سرریز مصرف داخلی نباشد بلکه تولیدات ما به صورت ویژه برای صادرات و با نگاه به بازارهای جهانی، تولید شود.

به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان رسول محققیان در مراسم افتتاحیه چهاردهمين نمايشگاه بين المللي صنعت دام، طیور و دامپزشکی اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور که آینده روشن اقتصادی در انتظار بخش خصوصی است و به نظر می رسد با اجرای برجام و لغو تحریم ها، بخش های تجارت، صادرات و واردات کشور می توانند با رهایی از مشکلات گذشته جانی تازه بگیرند، فعالان بخش کشاورزی و دامپروری نیز باید با برنامه ریزی دقیق و صحیح بتوانند ارزآوری این صنعت در پهنه اقتصاد کشور را توسعه دهند.

وی ادامه داد: ظرفیت های وسیع این صنعت نیز اقتضا می کند که واحدهای کوچک و بزرگ فعال در این عرصه، با هم افزایی توان خود به تولید بیشتر، کیفی سازی و افزایش صادرات بیندیشند.

محققیان بیان داشت: بدون شک دارا بودن نقشه راه صادراتی در گام اول، کشور را به سمت تولیدات کیفی تر و رقابتی تر در بازار جهانی ملزم می سازد و این موضوع، رهاورد بزرگی برای این صنعت خواهد بود.  

به گفته وی، در این راستا برنامه بلندمدت صادراتی و محورها و بازارهای هدف گذاری شده دقیق نیاز است و بدیهی است که این امر به زمینه سازی های زیرساختی نیاز دارد تا مسایلی مانند نوسان قیمت و عدم ثبات شاخص ها به عامل سردرگمی صادرکنندگان، سیاست ها و برنامه ریزی های آنان تبدیل نشود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان تأکید کرد: نمایشگاه های تخصصی را شاید بتوان مهم ترین نقطه ای دانست که می توان به صادرات و بازارهای جهانی با نگاهی واقعی و عمل گرا اندیشید. فضای کاربردی نمایشگاه ها، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را به محک قابل انکار تولیدات خود با دیگر رقبای داخلی و خارجی وا می دارد، انگیزه رقابت و تولید کیفی را در آنان ارتقا بخشیده و آنان را به شرکا، مشتریان و بازارهای جدید متصل می سازد.

وی با اشاره به این که شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی در اولین روز از دهه کشاورزی اصفهان، تلاش دارد فضایی تخصصی و تعامل محور را برای اندیشیدن و به کار بستن این اهداف ملی مهیا سازد، افزود: نمایشگاه صنعت دام و طیور تا ششم بهمن ماه با حضور 125 مشارکت کننده داخلی و خارجی و در 9000 مترمربع برگزار می شود و متعاقب آن اصفهان شاهد رویداد مهم دیگری در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

وی افزود: چهاردهمین دوره از نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی (نهاده ها، محصولات و خدمات وابسته) از 11 تا 14 بهمن ماه رخداد دیگری است که در ادامه دهه کشاورزی برگزار خواهد شد تا طی این مدت، نگاه مسوولان و مخاطبان این حوزه به اهمیت و نقش صنعت دام، طیور و کشاورزی و اثرات ملی این رویدادها بیشتر معطوف شود.

در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی، مشارکت کنندگانی از استان های البرز، همدان، گلستان، کردستان، قزوین، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، تهران و اصفهان و نمایندگانی از کشورهای ترکیه، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، آلمان و چین و مشارکت کنندگان مستقیم دو شرکت از ایتالیا و یک شرکت از آلمان حضور یافته و محصولات، خدمات و دستاوردهای خود در زمینه های دام، طیور، آبزیان و ماکیان، خدمات کلینیکی، آزمایشگاهی، دارویی، مواد ژنتیکی، تلقیح مصنوعی و اصلاح نژاد، مواد و دستگاه های ضدعفونی کننده و تصفیه هوا، تجهیزات و ادوات دامپروری، ماشین آلات کشتارگاه های صنعتی، تجهیزات سردخانه و ادوات مرغداری را به نمایشگاه آورده اند.